Nog personligt ändå

måndag, april 21, 2008

Fantastiskt

Usch och ve. Det är så mycket som händer just nu. Man hinner som knappt med själv. Först och främst fullt upp på jobbet där säljarna sliter i var sin arm på mig och den andre teknikern (kodnamn: P) roar sig med att vara ledig. Men ja, det ska väl slitas på dom som är unga. Konstigt vore det annars.

Var och tittade på en lägenhet ikväll med, helt fantastisk var den. Jag säger detta i jämförelse med min gamla då förstås. Den är inte fantastisk, den är ofantastisk och liten. Dessutom har den inget kök. Kylen med frysfack har ett frysfack som är trasigt. I den nya hade jag till och med ett fräscht badrum och en alkov för sängen. Fantastiskt. Det här stycket har många fantastiskt, vilket jag förstås är fullt medveten om. Jag har lust att flytta in direkt.

Det vore fantastiskt.

Nu gäller det att genomlida den här veckan, skönt med kortvecka nästa. Funderar dessutom på att ta ledigt på onsdagen nästa vecka. Så, bara två dagar nästa. :) Det känns positivt. Alltid bra med långledigt.

Jo, just. Smörgåstårta. Ikväll slank det ned tre bitar. Min faster fyllde 60 år. När jag anlände till hennes hem var mina föräldrar på plats och de upplyste mig om att jag hade köpt blommor åt min faster. "Jaha, se där ja. Grattis på dig. Vad fina dom var." :) Det måste varit ganska övertydligt att jag var där för att frossa tårta. :) Smörgåstårta är jag väldigt, väldigt svag för. En av livets bästa uppfinningar.

Tror jag gör er alla en tjänst och stannar här. Det kan ju trots allt vara rätt skönt att skumma igenom ett kortare inlägg ibland också.

Tycker ni inte?

3 kommentarer:

  • ja just, så de passar sig o äta tårta hos andra ;P haha

    ja men de låt ju fantastiskt roligt me ny lägenhet :D

    Av Anonymous Anonym, Klockan måndag, april 21, 2008  

  • Nja, jag kikar ju in här för att jag saknar dig. Nu var det länge sen vi farmade nåt eller gjorde nån dum quest. Kim har migrerat en gubbe från frostmane så jag är ensam kvar med alla dårar (utom du då, som lyser med in frånvaro)

    En sak till, trodde du fattade att "N" var jag, när inlägget till och med handlade om en gemensam nämnare -Borlänge.

    Kram vi hörs
    /Nella

    Av Anonymous Anonym, Klockan tisdag, april 22, 2008  

  • Mjo. Jag förstod faktiskt att det var du efter att jag hade skrivit svaret förra gången. Men då hade jag inte orken att rätta till mitt misstag. :)

    Hörde om allt det där med Kim, jag är faktiskt fortfarande inne då och då men det har inte samma lockelse längre. Vi får se vad som händer. :)

    /J

    Av Blogger J.N, Klockan tisdag, april 22, 2008  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida