Nog personligt ändå

tisdag, oktober 30, 2007

Rocket sauce

Jag har lovat Emma att ta tag i bloggen. Vilket förstås betyder att jag måste göra det. Efter min fräscha nystart med nytt utseénde på sidan och allting föll allt i glömska och jag får villigt erkänna att jag inte haft en tanke på att skriva fler inlägg.

Jag måste verkligen skärpa mig.

För att svara på den enda kommentaren jag fick på förra inlägget så är svaret ja, vi fick bord, och ja, jag blev mätt. Dessutom drack jag öl. Ytterst, ytterst trevlig kväll.

Mycket på jobbet som vanligt, idag har jag fått springa som en jude, eller ja...det är faktiskt lugnare när skolorna har lov. Det blir inte dom obligatoriska service turerna till dom gamla skitmaskinerna som faktiskt skolorna sitter på. De som kopierar mest har de sämsta verktygen. Helt perfekt. Per, min supersurkuk till arbetskompis var rätt osur idag. Till och med rätt trevlig. Han funderar på att köpa en ny tv, bara för att hans flickväns nyinköpta hund åt upp hans soffa. Vilket på något underligt sätt lett honom till att köpa en ny tv. Svår matte, jag vet. Men jag har aldrig varit särskilt bra på det, heller.

MODO spelade 2-1 idag mot Frölunda. Jag tänker inte tråka ut er med att skriva om matchen det finns nyhetstidningar som beskriver det. Det jag däremot tänker skriva om är min sk. "bänkgranne". Han som sitter bredvid mig. En sak som är ganska fascinerande är hur man långsamt bara accepterar varandra och till sist kan snacka om i stort sett det mesta (iaf när det gäller ishockey). Vi har suttit bredvid varandra i två säsonger nu och sitter i stort sett alltid och småsnackar. Mycket trevligt. Han hade inte sett vår nya kanadensare heller och var nog den enda som skrek "HÄRLIGT!" när alla andra skrek "JAAA!" när samme kille avgjorde matchen. :)

Imorgon har F.O.S IBK premiärträning inför den tuffa korpsäsongen. Engagemanget är 100% och det ryktas till och med om att vi kommer trycka upp matchtröjor. Det hela känns faktiskt grymt roligt att äntligen få lira med sina närmaste polare. Förut har det typ bara varit med..."halvpolare". =) Min kondition står på noll så att jag kommer nog inte stå för några större underverk. Förhoppningsvis kanske man kan skaka fram lite av den gamla magin iaf.. mer om detta imorgon.

Tenacious D sjunger "Rocket sauce" i mina öron och det börjar dra ihop sig mot sängdags. Onsdag, mitten på veckan - sen hoppas vi på nedförsbacke. Full fart mot helgen. Indeed.

En helg som jag förvisso inte har några planer inför, men sånt brukar ju alltid kunna ändra sig. :)

2 kommentarer:

  • emma är mycket nöjd över att du äntligen lagade bloggen! jag diggar pers inköpslogik, klart han må ha en ny tv som matchar den eventuella nya soffan ju... o du en sak till, bättre lira me "halvpolare" än låtsaspolare ;)

    Av Anonymous Anonym, Klockan tisdag, oktober 30, 2007  

  • Vill bara lämna en kommentar kring påhoppet på skolans utmärkta maskinpark. Det är LÖGN och FÖRTAL det du för fram..

    Mvh

    AH BoU

    Av Anonymous Anonym, Klockan onsdag, oktober 31, 2007  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida